Nový Lexus UX dosiahol v najnovších testoch Euro NCAP maximálne päťhviezdičkové ohodnotenie. Tento crossover teda patrí k najbezpečnejším vozidlám vo svojej kategórii v oblasti ochrany vodiča aj posádky. Zároveň je v danej triede najlepší v ochrane chodcov a cyklistov vďaka systému automatického núdzového brzdenia.
Je vybavený najnovšou verziou paketu Lexus Safety System+, ktorý zahŕňa technológie aktívnej bezpečnosti Lexus. Okrem toho sa môže pochváliť mimoriadnymi parametrami pasívnej bezpečnosti vďaka mimoriadne tuhej podvozkovej platforme GA-C (Global Architecture-C) a ôsmim airbagom v štandardnej výbave.
Druhá generácia paketu technológií
Druhá generácia paketu technológií Lexus Safety System+ obsahuje niekoľko nových prvkov pomáhajúcich predchádzať nehodám alebo zmierňovať ich následky. Je to napríklad rozpoznávanie cyklistov za dňa a teraz aj rozpoznávanie chodcov v noci v rámci zdokonaleného predkolízneho bezpečnostného systému PCS.
Vodičovi pomáha dynamický tempomat riadený radarom v spojení s asistentom pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Ich cieľom je obmedziť potrebu zásahov vodiča, ktorý si však zachováva plnú kontrolu nad vozidlom.
Najnovší systém
Paket Lexus Safety System+ je teraz k dispozícii pre 99 % vozidiel Lexus predávaných v Európe, čo je v súlade s predsavzatím značky neobmedzovať dostupnosť vyspelých bezpečnostných technológií len pre špičkové modely v najvyšších stupňoch výbavy, ale ponúkať ich naprieč celým sortimentom svojich modelov.
Najnovší systém obsahuje predkolízny bezpečnostný systém, dynamický tempomat riadený radarom, systém rozpoznávania dopravných značiek, asistenta pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Predkolízny bezpečnostný systém
Predkolízny bezpečnostný systém (PCS) v novom UX teraz dokáže rozpoznávať chodcov aj za zhoršených svetelných podmienok, rovnako ako cyklistov cez deň. Kvôli tomu bola zvýšená citlivosť a dynamický rozsah kamery v prospech nižšieho počtu nehôd po zotmení – napríklad keď je chodca ťažké zbadať pre svetlo reflektorov protiidúceho vozidla. Ďalej sa rozšíril uhol detekcie milimetrového radaru, čo umožnilo zaznamenávanie cyklistov. Ak systém usúdi, že je riziko stretu vysoké, automaticky aktivuje brzdy, aby k nehode vôbec nedošlo, alebo sa aspoň zmiernili jej následky.
Dynamický tempomat riadený radarom
Tento systém využíva radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn spolu s kamerou na rozpoznávanie vozidiel idúcich vpredu a udržiavanie bezpečného odstupu. Ak vozidlo vpredu úplne zastaví, vďaka dynamickému tempomatu riadenému radarom sa zastaví aj Lexus UX. Keď sa vozidlo vpredu rozbehne, Lexus UX sa rozbehne až na podnet vodiča. Systém znižuje únavu vodiča v situáciách vyžadujúcich časté rozbiehanie a zastavovanie.
Systém rozpoznávania dopravných značiek
Systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA) v novom modeli UX sleduje dopravné značenie a poskytuje vodičovi príslušné informácie na multifunkčnom informačnom displeji. Ak je systém RSA prepojený s dynamickým tempomatom riadeným radarom, je možné jediným dotykom ľahko zmeniť nastavenie rýchlosti jazdy v súlade s rýchlostným obmedzením, ktoré systém RSA rozpoznal. RSA identifikujte všetky dôležité dopravné značky aj varovania vrátane elektroluminiscenčných a blikajúcich dopravných značiek.
Asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu
Asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu pomáha vodičovi udržiavať Lexus UX uprostred jazdného pruhu. Taktiež asistuje pri prejazde zákrutami, pričom funguje aj v zákrutách s menším polomerom než v predošlej verzii systému. Keď systém usúdi, že by Lexus UX mohol z jazdného pruhu začať vybočovať, prepne sa do režimu prevencie neplánovaného opustenia pruhu, aby vozidlo pomohol vrátiť do stredu daného jazdného pruhu.
Automatické prepínanie diaľkových svetiel
Automatické prepínanie diaľkových svetiel (AHB) je štandardná súčasť paketu Lexus Safety System+. Keď rozpozná iné vozidlo, automaticky vypne diaľkové svetlá a opäť ich automaticky zapne potom, čo sa vozovka uvoľní. Na želanie môže byť Lexus UX vybavený ešte prepracovanejším systémom: adaptívny systém ovládania diaľkových svetiel (AHS) je spojený s LED svetlometmi s trojicou zdrojov.
Je navrhnutý tak, aby zaistil lepšiu viditeľnosť v noci, ale bez oslňovania vodičov vozidiel v protismere. Osvetlenú oblasť v závislosti od polohy vozidla idúceho vpredu alebo vozidla prichádzajúceho v protismere presne vymedzuje jedenásť LED diód zabudovaných do každého svetlometu so samostatnou aktiváciou jednotlivých diód.