KONCEPČNÉ MODELY S ELEKTRICKÝM POHO

VÍZIE BUDÚCNOSTI NA VEĽTRHU MOBILITY V JAPONSKU

Lexus predstavil na prvom japonskom veľtrhu mobility (Tokio, 26. októbra až 5. novembra) nové koncepčné modely s elektrickým pohonom. Vychádzajúc z témy "Posúvanie hraníc elektrifikovaného zážitku" spoločnosť poskytla bohatý prehľad o tom, ako bude maximalizovať možnosti, ktoré ponúka elektrifikácia a nové technológie, aby poskytla nové zážitky z mobility.

V stánku Lexus sa uskutočnila verejná premiéra konceptu LF-ZC, elektrického sedanu na batérie, ktorý poukazuje na nový sériový model plánovaný na rok 2026, a LF-ZL, vízie vlajkového SUV modelu na batérie.

Lexus je technologickým priekopníkom už od založenia značky v roku 1989 a má hrdé dedičstvo v prekonávaní konvencií na trhu s luxusnými automobilmi a dôsledného poskytovania nových hodnôt zákazníkom. V súčasnosti sa etablovala ako globálna luxusná lifestylová značka a naďalej prijíma výzvy vytvárať vozidlá a zážitky, ktoré prekonávajú očakávania zákazníkov.

Cieľom značky Lexus je stať sa do roku 2030 v Európe a do roku 2035 celosvetovo značkou vozidiel na elektrický pohon. Na dosiahnutie tohto cieľa zavedie úplne novú modulárnu štruktúru vozidla, prijme špičkové nové výrobné technológie a úplne prepracuje softvérovú platformu svojho vozidla.

Obe koncepčné vozidlá sú vybavené plne digitálnym inteligentným kokpitom novej generácie, ktorý poskytuje intuitívny a rýchly prístup k základným ovládacím prvkom v pohlcujúcom jazdnom prostredí. Nový softvér rozhrania Arene OS umožní postupné aktualizácie funkcií, ktoré budú držať krok s vývojom bezpečnostných systémov a multimediálnych funkcií.

JAZDNÉ VLASTNOSTI

Pri vývoji novej generácie elektrických vozidiel sa Lexus snaží zvýšiť pôžitok z jazdy, aby sa vodič cítil v dokonalom spojení s vozidlom. To zahŕňa využitie prirodzených charakteristík zotrvačných vlastností elektrických vozidiel a pridanie plynulého ovládania hnacej sily systému pohonu všetkých kolies DIRECT4 (ako je to v súčasnom modeli RZ 450e) a intuitívneho, priamočiarého pocitu zo systému steer by wire.

S vývojom systému Arene OS sa Lexus snaží poskytovať aj zážitok z jazdy prispôsobený každému jednotlivcovi so zameraním na zabezpečenie ideálnej rovnováhy medzi zrýchlením, zatáčaním a brzdením. Cieľom je vytvoriť dokonalé vozidlo pre každého zákazníka prostredníctvom synergie hardvéru a softvéru. Ak chcete preskúmať jednotlivé funkcie novej generácie modelov LF-ZC a LF-ZL, čítajte ďalej.

VÍZIE BUDÚCNOSTI

LF-ZC

LF-ZC symbolizuje cestu značky Lexus k elektrifikácii vďaka svojim elegantným proporciám, nízkemu ťažisku, priestrannej kabíne a emóciami nabitému dizajnu, ktorý spája funkčnosť a estetiku a zároveň sľubuje vzrušujúci zážitok z jazdy.
VÍZIE BUDÚCNOSTI

LF-ZL

Koncept LF-ZL ponúka pohľad do budúcnosti, v ktorej je možné bezproblémovo integrovať mobilitu, ľudí a spoločnosť. Zážitok z jazdy bude prispôsobený každému jednotlivcovi, vozidlo bude čerpať podnety zo zvykov vodiča a vytvárať personalizované návrhy na podporu bezkonkurenčnej interakcie. Cieľom tohto vlajkového modelu je pomôcť ľuďom žiť život, aký chcú, a zároveň pozitívne prispievať k ich osobnému okoliu, širšiemu životnému prostrediu a spoločnosti ako celku.
Modely LF-ZC a LF-ZL, ktoré sú priekopníkmi a vyvracajú zaužívané konvencie, predstavujú koncepty s vyspelým dizajnom, účinnosťou a výkonom. Oba rovnako zahŕňajú inovácie a špičkové technológie, predstavujú model budúcnosti a odrážajú cieľ značky Lexus stať sa do roku 2030 značkou produkujúcou čisto elektrické vozidlá v Európe a do roku 2035 na celom svete.

NOVÁ MODULÁRNA ŠTRUKTÚRA

Nová generácia elektrických vozidiel Lexus bude disponovať novou modulárnou konštrukciou, ktorá rozdeľuje karosériu vozidla na tri časti: prednú, strednú a zadnú. To bude možné vďaka gigacastingu, procesu, ktorý poskytne väčšiu tvarovú slobodu. Integrácia dielov zároveň zvýši tuhosť, čo prispeje k lineárnej, prirodzenej dynamike vozidla.

Umiestnenie batérie v strednej časti zabezpečí, že nebude mať žiadny štrukturálny vplyv na prednú a zadnú časť. Umožňuje tiež jednoduchú integráciu pokroku v technológii batérií, vďaka čomu bude budúci vývoj pružnejší.

Vo výrobnom procese sa bude využívať samojazdiaca montážna linka, na ktorej budú vozidlá autonómne prechádzať jednotlivými fázami výrobného procesu. Vozidlo môže jazdiť samo, pričom bude využívať len batériu, motor, kolesá a komponenty bezdrôtového terminálu. Odstránenie dopravníkových pásov z výrobnej linky umožní flexibilnejšie usporiadanie továrne, skráti čas potrebný na sériovú výrobu a ušetrí investičné náklady.